BKM Blog

İnternet’ten Alışveriş Yapanlar Artık Kahraman Değil

aq Çok değil, bundan 5-6 sene evvel internetten alışveriş yapanlara kahraman gözüyle bakılıyordu. Bu kişiler hem çok cesur hem de teknoloji meraklısı kişilerdi. Ancak geçen süre zarfındainternet alışverişleri -en azından belli bir kesim için- çok doğal bir hale geldi. 2013 senesinde internetten yapılan kartlı ödemeler bir önceki yıla göre%37 büyüyerek 35 milyar TL’ye, kahramanların sayısı ise […]
Devamını Oku

Ödeme Sistemlerindeki Gelişmeler

d Ödeme sistemleri bankalarla banka olmadan para işlerine girmeye çalışan aktörler arasında bir rekabet alanı. İşin içinde mevduat veya kredi (yani bir borç alma veya borç verme işlemi) olmadığı için, dünyanın her yerinde banka lisansına ihtiyaç duymadan rahatlıkla para hareketine aracılık etmek büyük teknoloji şirketlerinin iştahını kabarttığı gibi startupolarak nitelendirilen yeni girişimcilerin de büyükler liginde yer […]
Devamını Oku

Alışverişin Cepten Çıkmış Hali!

g Teknolojik gelişmeler tüm alışkanlıklarımızı alt üst etmiş durumda. Bilgisayar, internet, Wi-Fi derken akıllı cihazlar hayatımızın en önemli parçası haline geldi. Mesela cep telefonumuz, tabletimiz artık elimiz kolumuz gibi… Şöyle bir düşünün, akıllı cihazlarınızla bir günü nasıl geçiriyorsunuz? Baştan söylemekte fayda var; birçok kişinin bu yazıda kendinden bir şeyler bulacağı şimdiden garanti. Çoğumuz farkında bile değiliz […]
Devamını Oku

E-ticaret’te Nasıl Başarısız Olunur?

ab E-ticarette Nasıl Başarısız Olunur? Günümüzde her türlü ürün veya hizmet satışı için potansiyel müşterilere ulaşmanın yolu internetten geçiyor. İnternetin sunduğu imkanlar ve kolaylıklar, girişimcilerin bu pazara yönelmesinde büyük bir etken oluşturuyor. VitrinGez olarak e-ticaret işine başlamadan önce internetin avantajlarından yararlanmak isteyen birçok girişimcinin istediği başarıyı elde edemediğini ve yoğun rekabet ortamında uzun süre ayakta kalamadığını […]
Devamını Oku

Siz de GÜVEN-AZ-GİLLERDEN Misiniz?

a Sanıyorum 1996 yılıydı, o dönemde internet bizim için oldukça yeni olmasına rağmen ilk sanal market kurulmuştu. Yoğun iş hayatı içinde alışverişinizi oturduğunuz yerden yapabilmek gerçekten de büyük bir kolaylık ve lükstü bizim için. Doğal olarak alışverişlerimizi hemen o yoldan yapmaya başlamıştık. Gel zaman git zaman, sanal alışveriş sitelerinin sayısı da, çeşidi de arttı. Bununla birlikte […]
Devamını Oku

Paradigma Değişince Oyun Başlar

paradigma-degisince-oyun-baslar-1 Paradigma Değişince Oyun Yeniden Başlar Ünlü gelecek bilimci Joel Barker, “Paradigma değişince oyun yeniden başlar” der. Oyunun parçalarından birinin değişimi oyunu tamamen değiştirebilir. 2007’de Apple’ın iPhone’u tanıtması ile beraber cep telefonu pazarı da tamamen değişti. Bu sefer dokunmatik telefonların başarılı olmasının birçok nedeni var. Fakat Corning’in ürettiği cam ekranın (Gorilla Glass) dokunmatik ekran deneyimine desteği […]
Devamını Oku

İstiyor, İstemiyor…

istiyor-istemiyor Yeni bir ürün, fonksiyon veya hizmet geliştirirken temel hedefimiz kullanıcıların beğeneceği, kullanacağı ürünler olması ve böylece hem üretici hem de tüketici için kazan-kazan durumu yaratmak. Çoğunlukla bunun en kolay yolunun hemen müşterilere bir anket yapıp neler istediklerini öğrenmek ve hızlıca ürünü geliştirmek olduğunu düşünüyoruz. Böylece hem kullanıcısı hazır ürünler geliştirmiş hem de riske girmemiş oluyoruz. […]
Devamını Oku