BKM Blog

E-ticaret’te Nasıl Başarısız Olunur?

ab

E-ticarette Nasıl Başarısız Olunur?

Günümüzde her türlü ürün veya hizmet satışı için potansiyel müşterilere ulaşmanın yolu internetten geçiyor. İnternetin sunduğu imkanlar ve kolaylıklar, girişimcilerin bu pazara yönelmesinde büyük bir etken oluşturuyor. VitrinGez olarak e-ticaret işine başlamadan önce internetin avantajlarından yararlanmak isteyen birçok girişimcinin istediği başarıyı elde edemediğini ve yoğun rekabet ortamında uzun süre ayakta kalamadığını gördük. Özellikle e-ticaret kavramına yabancı olan ve stratejisini doğru oluşturmamış girişimciler başarılı bir fiziksel mağazacılık geçmişleri olsa bile, e-ticarette başarısız olabiliyorlar. E-ticaret genel olarak geleneksel ticaretle aynı temele sahip olsa da kullanılan yöntemler, araçlar birbirinden oldukça farklı.

Özellikle e-ticaret sitesi yönetimi, fiziksel mağaza yönetiminden farklı bir yaklaşım gerektiriyor. İnternet üzerinden satış yaptığınız temel mecra olan e-ticaret siteniz, dijital dünyada başarının da başarısızlığın da temel kaynaklarından biri. VitrinGez olarak başarısız e-ticaret girişimlerini incelediğimizde; ödeme sistemindeki yetersizliklerin, sitelerin altyapı sorunlarının, müşteriye ürün teslimatının zamanında yapılmamasının ve stok kontrolündeki problemlerin başarısızlıkta önemli rol oynadığını gözlemledik.

Hiç kimse büyük beklentiler ve çabalarla girdiği yeni bir sektörde başarısız olmak istemez. Ancak yapılan bazı hatalar e-ticaret sitelerinin başarısız olmasına neden oluyor. Biz de gözlemlediğimiz bu hataları sizlerle paylaşıyoruz.

İşte e-ticarette yapmamanız gerekenler…

1. Kısıtlı ödeme seçeneği

E-ticaret sitelerinin farklı ödeme seçeneklerine izin verip vermediği kullanıcılar tarafından en çok dikkat edilen özelliklerden biri. Ödeme yaparken havale gibi tek bir ödeme seçeneği sunarak, farklı bankaların kredi kartlarını kullanmaya izin vermeyen bir altyapıya sahip olmanız başarısız olmanızı garantileyebilir.

2. Ödeme güvenliğinin sağlanmaması

İnternetten alışveriş yapmak istemeyen birçok kişinin bu davranışının altında e-ticaret sitelerine olan güvensizlik yatıyor. Kullanıcılar alışveriş yaptıkları sitelerde kişisel bilgilerinin güvende olmasına dikkat ediyor. Herhangi bir şifreleme sertifikası ya da koruma sistemi olmayan e-ticaret siteleri sağladıkları trafikten yeterince yararlanamayabilir. Ödeme güvenliği olmayan bir e-ticaret sitesinin satışlarını artırması da pek mümkün değil.

3. Yetersiz müşteri ilişkileri çözümleri

İnternet kullanıcıları, sanal mağazalardan alışveriş yaparken, geleneksel mağazacılıkta olduğu gibi firma çalışanlarıyla doğrudan iletişim kurma imkanına sahip değil. Ancak potansiyel müşterileriniz internet siteniz, sosyal medya sayfalarınız gibi farklı yollardan size ulaşabilir. Müşterilerden gelen mesajlara cevap vermemek, sorunlarına karşı duyarsız olmak size karşı güvensiz olmalarına neden olacaktır. En iyi reklamın memnun müşteri olması gibi kötü tecrübe yaşayan müşterinin başarısız bir e-ticaret işinin temelini oluşturacağını unutmamak gerekiyor.

4. Yetersiz altyapı

Bir e-ticaret sitesinin altyapısı, o site bilgilerinin yer aldığı sunucuları, sunucu bakımı ve diğer teknik detayları kapsayan bir kavramdır. E-ticaret sitesinde teknik sebeplerden dolayı kötü bir deneyim yaşayan müşterinin siteye güvensizlik duyması ve alışveriş yapmaktan vazgeçmesi sonra derece doğaldır. Altyapı konusunda tekabnik yetersizliklerle yola çıkmak sizi e-ticarette başarısızlığa götürecek sebeplerden biri olabilir.

VitrinGez olarak e-ticarette nasıl başarısız olunacağını açıklayarak yapılmaması gerekenleri sizlerle paylaştık. Bu hatalardan yola çıkarak e-ticarette doğruları yapmak ve başarılı olmak mümkün. Siz de oyunu kurallarına göre oynayarak e-ticarette başarılı olabilir, internet kullanıcılarının alışveriş yapmaktan zevk alacağı bir mecraya sahip olabilirsiniz.

http://www.vitringez.com

Natali Yeşilbahar

VitrinGez.com Kurucu Ortak, CEO