BKM Blog

Renklerin Çılgın Avı İşte Böyle Oluyor!

Her alışveriş sonrası annemle gerginlik yaşarız. Annemin klasik cümlesidir “Yine dünyanın şeyini almışsın” Anneme kalsa alışveriş, ihtiyaç nedeniyle yapılmalı. Bana göre; alışveriş gerçekten bir sanat. Yüzlerce marka, binlerce farklı tasarım arasında kaybolmadan ve bütçeye göre alışveriş yapıyoruz. Kimi zaman kantarın topuzunu kaçırıyoruz kabul ediyorum…

HANGİSİ?

Peki, acaba bizler mi iyi bir alışveriş sanatkârıyız yoksa markalar bizim bu sanatı iyi icra edebilmemiz için harika teknikler mi geliştirmiş durumdalar.

Bildiğim ve hep duyduğum bir şey var ki; markalar müşteriyi ses, koku, renk, müzik gibi daha birçok pazarlama teknikleriyle tavlamasını iyi biliyorlar.

Araştırmalar gösteriyor ki, renkler alışverişte tüketiciyi tavlama konusunda başrol oyucusu; Nereden mi biliyorum? Hemen Google’da bir tarama yapıyorum. Ve ulaştığım bilgiler gerçekten ilginç…

KONSEPT DEDİĞİMİZ ŞEY ÇOK ÖNEMLİ

Alışveriş yaparken mağazanın konsepti ve kokusu tüketici üzerinde yüzde 7 oranında bir etki yapıyormuş. Mesela markalar renklerin üzerine tasarımlarını inşa ediyorlarmış. Hatta tüketicilerin bir ürünü tercih etmesinde rengin etkisi yüzde 80’leri bulabiliyormuş.

Biraz daha Google taramamı genişletip derinleştirdiğimde ise bakın renklerin etkisine dair neler buluyorum. Buyurun keyifle okuyun…

Renkler ve alışverişteki etkileri:

Kırmızı:

Yılın indirim dönemlerinin rengiymiş… Her alışveriş sever, bu rengi görünce heyecana kapılıyormuş.

Mavi:

Güvenin rengi olarak ifade edilmiş. Bu konuda tüketicinin dikkati mavi renkle çekilebiliyormuş.

Yeşil:

Sağlıklı yaşama dair tüm ürünlerin bulunduğu sitelerde ya da mağazalarda dikkat çekiyormuş. Gerçekten de biraz etrafınıza bakınınca fark edeceksiniz!

Sarı:

Sarı tüketicinin dikkatini çekerek alarm sinyali veriyormuş.

Turuncu:

Online alışverişte en sık karşılaştığımız renkmiş. Enerji veriyor ve karar aşamasının yardımcı rengi olarak dikkat çekiyormuş.

Pembe:

Genç kızların ilgisini çekmek isteyen mağazalar/e-ticaret siteleri bu renklerle donatılıyormuş. Gerçekten doğru…

Mor:

Kadınların rengi… Kadına dair aradığınız her üründe karşılaşabilirsiniz. Özellikle kişisel bakım ürünleri estetik merkezlerinde sık karşılaşıyormuşuz.

Ve Siyah:

Gücün ve güçlünün rengi… Genelde lüks tüketim ürünlerinde öne çıkıyormuş.