BKM Blog

Veri paylaşımında kontrol müşteriye geçiyor

Finans ve teknoloji alanlarında her geçen gün yeni bir gelişmeyle karşılaşıyoruz. Bunlardan özellikle biri çok dikkat çekici.

Ulusal seviyedeki dijital kimlik uygulamalarına bir yenisi daha eklenerek Kanada’da çalışmalar başlatıldı. Kanada’da 2011 yılından bu yana online bankacılık bilgileriyle devlet kurumlarına giriş yapılabiliyordu. Şimdi bu hizmetin genişletilmesi için çalışılıyor. Ulusal seviyede müşteriyi ön plana koyarak dijital varlıklarının kontrolünü sağlayacak, hangi kurumla hangi verinin paylaşılacağına müşterinin karar vereceği bir yapı 2017 yılında hayata geçecek. Bu çalışmaya bankalardan da büyük destek geldi, hatta projeye çok inanarak 27 milyon dolar yatırım yaptılar.

Her geçen gün daha da dijitalleşen hayatımızda böyle bir hizmetin müşterilere getireceği faydalar tartışılmaz. Her birimiz kullandığımız onlarca mobil uygulama, web sitesi varken tek bir dijital kimlikle tüm web sitelerine erişebilmek inanılmaz bir kolaylık getiriyor.

Ayda ortalama 27 mobil uygulama kullanıyoruz. Buna web’den giriş yaptığımız bankacılık, e-devlet gibi diğer kanalları da eklersek 30’dan fazla yer tarafından doğrulanıyoruz. Gittikçe dijitalleşen hayatımızda tüm kontrolün biz müşterilerde olduğu dijital kimlik uygulamalarına daha çok ihtiyacımız olacak.

çöp adam

 

2016 Üçüncü Çeyrek Türkiye Değerlendirmesi

Ülkemizde yılın üçüncü çeyreğinde start-up’lara 13 milyon dolar yatırım yapıldı. Bu değer, bir önceki çeyreğe göre yüzde 47, bir önceki yılın aynı dönemine göre ise yüzde 19’luk büyümeye işaret ediyor. Üçüncü çeyrekte yapılan 13 milyon dolarlık yatırımın 3.1 milyon doları ise FinTech firmalarına yapıldı.

Aynı dönemde start-up’lara yapılan yatırımlar İngiltere’de 784, Almanya’da 479, Fransa’da 743 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti.

tumblr_static_69jjg99zrjoc8ggwckk0wg8go

 

FinTech dünyasından seçmeler

 

Dijital asistanınızla tanıştınız mı?

KPMG tarafından yapılan bir araştırmaya göre 2030 yılında bankalar büyük ölçüde görünmez hale gelecek. Bankalarla iletişim ise dijital asistanlar üzerinden sağlanacak. EVA, bu asistanlara konsept bir örnek.

Sabah sizi tatlı bir sesle uyandıran, günlük programınız hakkında bilgi veren, borsa ve döviz kurlarındaki değişimi aktaran, kazanç ve kaybınızı yorumladıktan sonra yeni yatırım alanları hakkında yorum yapan daha sonra akşam gideceğiniz doğum günü partisi için arkadaşınıza uygun bir hediye alarak bunu ofisinize gönderten bir asistan düşünün. Üstelik bu asistan gerçek bir insan değil bir yazılım olsun…

Kulağa hayal gibi gelebilir ancak KPMG, bankaların geleceğinin aynen böyle olduğunu düşünerek bu konudaki ilk konsept çalışmasını tamamladı.

Köklü kurumsal bankalardan biri olan SEB ise bu konsepti bir adım öteye taşıyarak ilk dijital müşteri temsilcisi Amelia’yı hayata geçirdi.

Amelia adındaki dijital personel, makine öğrenmesi ve yapay zeka teknolojileriyle çalışıyor. Sorduğunuz sorulara sadece cevap vermekle kalmayıp gerçek bir insan gibi mimik ve yüz ifadeleriyle karşısındaki kişiyle muhatap oluyor.

Göreve başladığı ilk hafta içinde SEB bünyesindeki 700 çalışanla 4 binden fazla diyalog gerçekleştiren Amelia, kendisiyle paylaşılan problemlerin büyük kısmını da çözme başarısını göstermiş. Şimdi Amelia’yı müşterilerle tanıştırmak için çalışmalar devam ediyor.

 

Kanada dijital kimlik sorununu çözüyor

Kanada’nın önde gelen 6 bankası, müşterilerin online bankalılık bilgileriyle kamu ve özel web sitelerine erişimi sağlayan SecureKey’e 27 milyon dolar yatırım yaptı. Kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırmak ve dijital kimlikleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmaları amacıyla bir kimlik ekosistemi yaratmaya çalışan SecureKey elde ettiği bu yatırımı, projeyi 2017 yılında hayata geçirmek için kullanacak.

 

FinTech İstanbul’dan bir iş birliği daha

Swiss Finte CH, İsviçre merkezli FinTech ekosistemine yönelik çalışmalar yapan bir organizasyon. Temel amacı, ekosistem içerisindeki oyuncuları buluşturmak, çeşitli çözüm aranan finansal teknoloji problemleri için doğru çözümlerin adresini bulmak ve tarafları bir araya getirmek…

Swiss FinteCH ve Fintech İstanbul, ortak değerleri üzerinden bir anlaşma imzalayarak iki ülke arasındaki FinTech ekosistemleri için sinerji yaratmak üzere bir köprü görevi üstlendiler.

 

Özge Çelik

Bankalararası Kart Merkezi

İş Geliştirme Direktörü

 

Kaynak: FinTech İstanbul