BKM olarak web sitemizi geliştirmek, kullanışlı, etkili ve güvenli hale getirmek amacıyla çerezler (cookie) kullanıyoruz. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine Çerez Politikası'ndan ulaşabilirsiniz.
Duyuru (6 Mart 2017)
Duyuru (6 Mart 2017)
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun (BDDK) 16 Şubat 2017 tarih ve 7052 sayılı kararı ile Türkiye’de faaliyet gösteren tüm Bankalara, kart hamilinin aksi yönde açık talebinin bulunmadığı hallerde, bireysel banka kartı ve kredi kartlarını yurtiçindeki ve yurtdışındaki tüm elektronik ticaret işlemlerine kapatması yönünde bir talimat vermiştir.
Söz konusu uygulama için BDDK tarafından altı aylık bir geçiş süresi verilmiş olup, talimat karar tarihinden itibaren altı ay sonra bağlayıcılık kazanacaktır.
Belirtilen geçiş süresi sonunda düzenlenecek olan bireysel banka kartı ve kredi kartları kart hamillerine, elektronik ticaret işlemlerine kapalı olarak gönderilecek olup, kart hamillerinin bu özelliği kullanmak istemesi halinde ilgili kart bankası ile iletişime geçmesi gerekecektir.
BDDK kararında yer alan talimatla ilgili geçiş süresinin sorunsuz tamamlanması için gerekli adımlar Bankalarımızca atılmakta olup, kart hamillerinin bu konudaki soru ve talepleri için Bankalarına başvurmaları gerekmektedir.
BKM / Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun (BDDK) 16 Şubat 2017 tarih ve 7052 sayılı kararına yönelik soru-cevaplar:
- Karar tüm kartları kapsamakta mıdır?
Bireysel müşterilere verilmiş tüm banka ve kredi kartları kapsam içindedir.
- Kartlar hangi işlemlere kapatılmış olacak?
Kart sahibinin aksi yönde açık talebinin bulunmadığı durumlarda, bireysel banka kartı ve kredi kartları, yurtiçi ve yurtdışı sitelerden yapılan tüm elektronik ticaret işlemlerine kapatılacaktır.
- Kartlar ile verilen ödeme talimatları (mail order, telefon order) işlemlere kapatılacak mı?
Hayır kapatılmayacak. Kartlar ile verilen talimatlar kapsam dışındadır. Yani kartınızı bu işlemlerde kullanmaya devam edebilirsiniz. Örneğin sigorta, BES, eğitim, aidat, gibi hizmet alımlarınız için kartınızdan verdiğiniz talimatlar varsa etkilenmeyeceksiniz.
- Eğer bankamdan gelen yönlendirme doğrultusunda talimat vermekte gecikirsem ne yapabilirim?
Bankanızın size sunduğu kanallardan (internet bankacılığı, çağrı merkezi, mobil bankacılık, şube vb) talimatınızı güncelleyebilirsiniz.
- Bankam henüz bana bu konuda bilgi vermedi, ne yapmalıyım?
Önümüzdeki günlerde bankanız size ulaşarak bilgi verecektir. Bankanızın yönlendirmeleri doğrultusunda ilerleyebilirsiniz.