Üst Yönetim

Üst Yönetim

BANKALARARASI KART MERKEZİ A.Ş.

GENEL MÜDÜR 

Ozan DENİZ – Genel Müdür

2005 yılında Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden mezun olan Ozan Deniz, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde Bilgisayar Mühendisliği yüksek lisans derecesi, Texas Üniversitesi’nde MBA derecesi almıştır. 2018 yılında Harvard Business Review Yönetici Liderlik Programını tamamlamıştır.

Kariyerine 2006 yılında Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nda başlayan Ozan Deniz, Bilişim Teknolojileri, İş Geliştirme, Ödeme Sistemleri ve Finansal Teknolojiler bölümlerinde yöneticilik görevlerini üstlenmiştir.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Genel Müdür Yardımcılığı görevi esnasında; FAST’ın geliştirilmesinde baştan sona tüm koordinasyonu sağlayarak ülkemiz perakende ödeme altyapılarının temeli olarak konumlandırılan FAST’a yön verilmesinde önemli rol oynamıştır.

Ödeme sistemlerinin ve finansal teknolojilerinin hayata geçirilmesi amacıyla EFT, FAST, Kolay Adresleme, TR-Karekod, Ödeme İste ve Güvenlik Katman Servislerinin yerli ve milli kaynaklarla geliştirilmesine liderlik etmiştir.

Ozan Deniz, Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır.

 

GENEL MÜDÜR YARDIMCILARI

Osman Okyar TAHAOĞLU, TROY Ürün ve Teknoloji Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı

Osman Okyar Tahaoğlu, 1998 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans mezunudur. 2001 yılında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nden Bilgisayar Yazılımı yüksek lisans, 2009 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi’nden Bilgisayar Mühendisliği doktora derecesi almıştır. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde MBA ve Harvard Üniversitesi’nde Stratejik Yönetim programını tamamlamıştır.

Kariyerine 1999 yılında Türkiye İş Bankası’nda yazılım uzmanı olarak başlayan Tahaoğlu, ödeme sistemleri ve internet bankacılığı projelerinde görev almıştır. Turkcell Global Bilgi’de bilgi güvenliği sorumlusu ve Turkcell’de iş geliştirme uzmanı olarak çalışmış, mobil imza ve mobil ödeme gibi yenilikçi servisleri hayata geçiren ekiplerde yer almıştır.

2011 yılında Bankalararası Kart Merkezi’nde, Türkiye’nin ilk ulusal dijital cüzdanı BKM Express’i fikir aşamasından uygulamaya geçiş sürecine kadar iş geliştirme ve ürün yöneticisi olarak görev yapmıştır. Ekibiyle birlikte BKM Express’i sektörde saygın ve ödüller kazanan bir başarı hikâyesine dönüştürmüştür. İnternet ödemeleri, kamu ödemeleri, kart saklama ve TR Karekod ürün yönetimi ekiplerine liderlik yapmıştır.

Tahaoğlu’nun yönetim düzeyindeki eğitim ve sektörel bilgi birikimi ödeme sistemlerinde yenilikçi ürün ve stratejiler geliştirmede önemli katkılar sağlamaktadır. Yapay Zekâ ve Teknoloji Derneği üyesidir.

Osman Okyar Tahaoğlu, Bankalararası Kart Merkezinde TROY Ürün ve Teknoloji Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

 

Cengiz DEĞİRMENCİ, TROY Üye İlişkileri ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı

Cengiz Değirmenci, 2005 yılında Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. Eğitim hayatı devam ederken Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu çatısı altında Türkiye’nin kalkınması modellerinin geliştirilmesi amacıyla farklı sektörlere yönelik Dünya bankasının da yer aldığı çeşitli projelerde Proje Koordinatörü olarak gönüllülük esasıyla görev yapmıştır.

Profesyonel kariyerine Türk Ekonomi Bankası’nda Pazarlama Yöneticisi olarak başlayan Cengiz Değirmenci, bireysel kredi kartı müşteri portföyünün gelişmesini sağlayacak çalışmalar yürüterek bankanın bireysel bankacılık dönüşümüne katkı sağlamıştır. Turkcell Superonline’da Strateji ve İş Geliştirme Analisti olarak kariyerine devam eden Değirmenci, yeni teknolojik yatırım alanlarına yönelik strateji ve iş modellerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmıştır.

2009 yılında Türk Hava Yolları bünyesinde Proje Yöneticisi olarak göreve başlayan Değirmenci, havayolunun büyüme stratejisine yönelik birçok projenin liderliğini üstlenmiştir. İlk yerli havayolu mobil uygulamasına liderlik eden Değirmenci kariyerine Türk Hava Yolları bünyesinde Online Satış ve Pazarlama Müdürü olarak devam etmiş ve dijital havayolu yol haritasını geliştirerek Türk Hava Yolları’nın dijital dönüşüm sürecini yönetmiştir. Bu kapsamda, online satış ve pazarlama organizasyonunu yeniden yapılandırmış, ödeme altyapısının geliştirilmesine öncülük etmiş ve kullanıcı deneyimi memnuniyeti ile satış artış başarısına önemli katkılar sağlamıştır.

Online Satışlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak sürdürdüğü görevi boyunca, online satış kanallarının (turkishairlines.com web sitesi ve mobil uygulama) yönetimi ile birlikte Turkish Airlines Holidays programını kurmuş ve online seyahat acenteleriyle global ilişkilerin geliştirilmesinde öncü rol oynamıştır. Ayrıca araç kiralama, e-vize, otel, sigorta ve transfer iş birlikleri ile şirket gelirlerini artıcı çalışmalar gerçekleştirmiştir.

Cengiz Değirmenci 20 yılı aşkın iş hayatı boyunca havayolu, bankacılık, telekom, otomotiv, hızlı tüketim malları gibi farklı sektörlerde strateji, pazarlama, iş geliştirme, dijital dönüşüm, proje yönetimi, e-ticaret gibi farklı alanlarda deneyim kazanmıştır.

Cengiz Değirmenci, Bankalararası Kart Merkezinde TROY Üye İlişkileri ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

 

Sait Zekeriya ÖZGEL, Destek Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı

Sait Zekeriya Özgel 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olmuştur.

Kariyerine 2003 yılında bir danışmanlık firmasında finans, idari işler ve satın alma alanında başlayan Özgel, 2005 yılında Türkiye Finans’ta Genel Müdürlük Kurumsal Bankacılık Yöneticisi ve Şube Müdürü olarak devam etmiş, ardından Vakıf Katılım ‘da Merkez Şube Müdürü olarak görev almıştır.

2021 yılında Takasbank’ta Ödeme ve Transfer Hizmetleri Direktörü olarak önemli sorumluluklar üstlenerek uzun yıllara dayanan liderlik deneyimine sahip olmuştur. Farklı dönemlerde çeşitli projelerde liderlik yapan ve başarıyla yöneten Özgel, Takasbank’ın FAST üyelik süreci, Tapu Takas ve Taşıt Takas e-Devlet uyumlandırılması, Altın Transfer Sistemi’nin “Gümüş” seçeneğiyle Kıymetli Madenler Transfer Sistemi’ne dönüşümü, BİGA Blockchain tabanlı dijital varlık transfer sistemine Darphane’nin bütünleşme süreçlerine önderlik etmiştir. Finans sektörüne etkisi olan Müşteri ve Davranış Segmentasyonu, “Ayna” Hedefleme ve Performans Yönetimi, Müşteri Deneyimini İyileştirme Projesi gibi önemli projeleri başarıyla yönetmiş ve uygulamaya alınmasını sağlamıştır.

Sait Zekeriya Özgel, Bankalararası Kart Merkezi Destek Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

 

Serkan EREN, Ödeme Platformları Genel Müdür Yardımcısı

Serkan Eren 2002 yılında Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun olmuş ve Maltepe Üniversitesi’nde MBA derecesi almıştır.

Kariyerine 2004 yılında Takasbank’ta Yazılım Uzmanı olarak başlayan Serkan Eren, veri tabanı ve uygulama sunucuları yönetimi deneyimi kazanmıştır. Takasbank, Ergo Sigorta, Softtech, Zebra Teknoloji gibi kurumlarda birçok finansal uygulamaya, uyum ve dönüşüm projelerine, poliçe ve hasar uygulamalarına, CRM projelerine liderlik etmiş ve etkili bir rol oynamıştır. Sabit getirili menkul kıymetlerin elektronik ortamda alınıp satılmasını sağlayan web tabanlı bir platformu başarıyla hayata geçirmiştir.

2018 yılında Bankalararası Kart Merkezi’nde BKM Geçit, Açık Bankacılık, BKM Ödeme Sistemleri Simülatörleri, Kolay Adresleme ve Ödeme İste gibi FAST katman servislerinin mimari tasarım ve geliştirme süreçlerini başarıyla yönetmiştir. Mimari komiteye liderlik yaparak kurumsal mimarilerin oluşturulmasında, yeni teknolojilerin kurumumuza kazandırılmasında görev aldı. Ölçeklenebilir dağıtık mimarilerde çözümler geliştirme, gerçek zamanlı yüksek işlem hacmine sahip uygulama geliştirme konularında ekiplere liderlik etmiştir. Çevik yöntemlerle geniş bir deneyime sahip olan Eren, teknolojik projelerdeki liderliği ve başarılarıyla tanınmaktadır.

Eren, bilgisayar mühendisliği ve işletme yönetimi alanındaki eğitimiyle, sektördeki kapsamlı deneyimini birleştirerek, şirketin teknolojik stratejilerini belirlemede ve yönetmede etkili bir liderlik sergilemektedir.

Serkan Eren, Bankalararası Kart Merkezinde Ödeme Platformları Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

 

Fatih AYDEMİR, Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı

Fatih Aydemir 2007 yılında Kocaeli Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur.

Kariyerinin ilk yıllarında farklı yazılım şirketlerinde Yazılım Mühendisi olarak görev aldıktan sonra 2010’da Softtech ile finans dünyasına adım atmıştır.

2012 yılında Bankalararası Kart Merkezi’nde başta Yurtiçi Takas ve Hesaplaşma Sistemi olmak üzere Ödeme Platformları bünyesinde yer alan tüm uygulamaların geliştirme süreçlerinde aktif rol almış ve mimari liderliğini üstlenmiştir. Aynı zamanda Kolay Adresleme, Ödeme İste, Güvenlik Katman Servisleri ve İşyeri Kayıt Sistemi gibi FAST katman servislerinin geliştirilmesi süreçlerinde çözüm mimarı olarak görev almıştır. Finansal teknolojiler alanındaki uzmanlığıyla 2023 yılında kart ihraç (Issuing) ve kabul (Acquiring) ekiplerine liderlik etmek üzere kariyerine Papara’da devam etmiş ve dış hizmet alımlarının sonlandırılarak uygulamaların Papara bünyesinde kendi öz kaynakları ile hayata geçirilmesine büyük katkı sağlamıştır.

Aydemir’in kariyeri boyunca elde ettiği geniş deneyim ve liderlik vasıfları finans sektöründe ve ödeme sistemleri teknolojilerinde önemli bir figür olmasını sağlamıştır.

Fatih Aydemir, Bankalararası Kart Merkezi Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

 

Cem YILDIZ,  Strateji Danışmanlığı ve İş Geliştirme Başkanı

Cem Yıldız, 2006 yılında Marmara Üniversitesi Ekonometri lisans mezunu ve 2010 yılında İstanbul Üniversitesi’nde Yönetim Bilişim Sistemi alanında yüksek lisans derecesi almıştır.

Kariyerine 2005 yılında HSBC’de İş ve Sistem Analisti olarak başlamıştır. Burada ödeme ürün entegrasyonu ve mevcut ürün özelleştirme projelerini yönetmiştir. Ardından Banksoft ve Visa Europe gibi şirketlerde NFC Tabanlı Ödeme Sistemleri, Mobil Ödemeler Yöneticisi ve Ziraat Teknoloji’de Alternatif Dağıtım Kanallarından sorumlu Grup Müdürü olarak görev almıştır.

2018 yılında Mastercard’ta Türkiye ve Azerbaycan pazarlarından sorumlu olarak çalışmaya başlamıştır. Burada MDES, Kart Kabul, Temassız Ödemeler, Toplu Taşıma, Mobil Kart Kabul Çözümleri ve diğer yeni geliştirme alanlarında ürün vizyonu ve stratejisi oluşturmuş, ürün yönetimini sağlamış, işletme modelini güçlendirmiş ve müşteri ihtiyaçlarını anlamak için iç ve dış ortaklarla işbirliği yapmıştır. Ayrıca, küresel pazarlama ekibiyle işbirliği yaparak ürün ve satış materyalleri oluşturmuş ve sektördeki oyuncuları yakından takip etmiştir.

Yıldız’ın yönetim düzeyindeki eğitim ve sektörel bilgi birikimi, özellikle ödeme sistemlerinde yenilikçi ürün ve stratejiler geliştirmede önemli katkılar sağlamaktadır.

Cem Yıldız, Bankalararası Kart Merkezinde Strateji Danışmanlığı ve İş Geliştirme Başkanı olarak görev yapmaktadır.